"Το θαύμα"
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Α1 και Α5 με τους φιλολόγους τους κ. Ευαγγελία Ριτζαλέου και κ. Χρήστο Χαρακόπουλο συμμετείχαν σε μία δράση ευαισθητοποίησης για τη διαφορετικότητα και τον εκφοβισμό στο σχολικό περιβάλλον.
Παρακολούθησαν κατ' οίκον την ταινία "Το θαύμα" και στη συνέχεια συζήτησαν στα μαθήματα δια ζώσης για τη ζωή του Auggie, του ήρωα της ταινίας, και τις δυσκολίες που βίωνε στο σχολείο. Δόθηκαν Φύλλα Εργασίας, τα παιδιά προσδιόρισαν τι θεωρούμε διαφορετικό. Με πολλή ευαισθησία εξήγησαν γιατί το διαφορετικό προκαλεί αντιδράσεις και ποια προβλήματα αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι που θεωρούνται διαφορετικοί. Αντιλήφθηκαν τη δύναμη της φιλίας, της ενσυναίσθησης, του σεβασμού στη διαφορετικότητα, της ανεκτικότητας και της αποδοχής του "άλλου".
Οι μαθητές και οι μαθήτριες "μπήκαν στα παπούτσια" του Όγκι κι έγραψαν ημερολόγιο με τις σκέψεις και τα συναισθήματά του την πρώτη μέρα στο σχολείο αλλά και την τελευταία μέρα του σχολικού έτους, προκειμένου να αντιληφθούν την εναλλαγή των συναισθημάτων του παιδιού.
Τα κείμενα των παιδιών αναρτήθηκαν στην πλατφόρμα eclass και σε padlet κειμένων με τον τίτλο "Είμαι ένα θαύμα γιατί...".
Ακολουθούν κάποια ημερολόγια των παιδιών:
Αγαπημένο μου ημερολόγιο...
Σήμερα είναι η πρώτη μου μέρα στο καινούριο σχολείο μου. Αγχώνομαι και ντρέπομαι πολύ να πάω. Νιώθω πως όλα τα παιδιά και οι δάσκαλοι θα με κοιτάνε, και θα με κοροϊδεύουν, αφού έχω παραμορφωμένο πρόσωπο. Λέω να φορέσω το κράνος του αστροναύτη που μου πήρε η κολλητή της αδερφής μου, για να φαίνομαι κανονικός σαν όλα τα υπόλοιπα παιδιά. Μα γιατί να τύχει σε μένα όλο αυτό...
Νιώθω ταυτόχρονα και χαρά που, επιτέλους, μετά από χρόνια, για πρώτη φορά, θα πάω σχολείο. Να συναναστραφώ με κόσμο, να γνωρίσω παιδιά, να κάνω φίλους, να κοινωνικοποιηθώ λίγο. Τόσα χρόνια μέσα στο σπίτι με τα μαθήματα της μαμάς, δεν ξέρω τι πάει να πει σχολείο και φίλοι... Ελπίζω να είναι ωραία και να με αποδεχτούν όλα τα παιδιά και οι δάσκαλοι για αυτό που είμαι. Θέλω να κάνω περήφανο τον εαυτό μου και την οικογένειά μου επιτέλους!
Νότα Δ.